joi, 21 martie 2013

Simple vanilla cupcakes



       Iata si prima reteta de cupcake! :)

       M-am hotarat ca pentru inceput sa postez o reteta simpla de cupcake cu gust de vanilie, reteta pe care eu o folosesc de cele mai multe ori. 

       Ce imi place cel mai mult la aceste cupcakes, este faptul ca le poti savura la o ceasca de ceai aromat sau  le poti manca dimineata, la micul dejun, cu un pahar de lapte.

       Un alt lucru care imi place la acesta reteta este faptul ca le poti consuma simple, doar cu putin zahar vanilat presarat deasupra, imediat dupa ce au fost scoase din cuptor, sau le poti decora cu o delicioasa crema de unt ( buttercream frosting) sau crema de branza ( cream cheese frosting) cu gust de vanilie.

        Ingrediente pentru 18 cupcakes:

  • 6 oua mari
  • 120g zahar
  • 6 linguri ulei
  • 220g faina alba
  • esenta de vanilie
  • un praf de sare
  • zahar praf vanilat pentru decor
Incepem prin a separa albusurile de galbenusuri. 
Albusurile le punem in robotul de bucatarie  sau le amestecam cu mixerul pana devin spuma. Adaugam treptat zaharul.
Galbenusurile  le punem intr-un bol mic cu un praf de sare. Incepem prin a le amesteca cu o lingura si adaugam treptat cele 6 linguri de ulei.
 Continuam prin a adauga amestecul de galbenusuri peste spuma formata din albusuri cu zahar. Se amesteca tot cu mixerul sau in robot. 
 Cam asa arata amestecul meu.



Amestecul obtinut eu l-am transferat din robot intr-un bol mare si am inceput sa adaug faina treptat, amestecand usor cu o spatula. La final am adaugat esenta de vanilie.
Am umplut formele de silicon, dupa cum observati in poza de mai jos.



Bineinteles,  puteti folosi si tavile pentru cupcakes, in care sa adaugati mai intai hartia speciala de copt.

Eu am umplut ceva mai mult formele cu aluat, pentru ca vroiam sa le consum simple si imi doream sa iasa ceva mai crescute. Insa daca doriti sa folositi o crema deasupra, atunci sugerez sa puneti mai putina compozitie.

Se introduc in cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 15 minute. Procesul de coacere difera in functie de fiecare cuptor, asa ca trebuie monitorizate tot timpul si le incercam cu o scobitoare din momentul in care incep sa devina aurii.
Este foarte important ca dupa ce s-au copt si le-ati scos din cuptor , sa le lasati sa se raceasca in formele initiale.


Asa aratau cupcakes-urile mele dupa ce le-am scos din cuptor.

 Le-am presarat putin zahar praf deasupra si le-am lasat sa se raceasca, dupa care le-am scos din formele de silicon si le-am transferat in hartie speciala frumos colorat. 


Cam asa arata produsul final! :)


Niciun comentariu: